Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Puding Roti Agar-Agar Tali

Resepi pudding roti agar agar taliban, resepi puding roti bakar, resepi puding roti karamel, resepi puding roti kuah kastard, resepi puding roti marble, resepi puding roti pelangi, resepi puding roti tanpa telur, resepi puding koktel,

Sudahkah kamu mencuba hidangan agar-agar roti marbel? Hidangan yang hebat ini pasti akan menggoda selera kamu dengan gabungan rasa yang unik dan tekstur yang lembut. Dengan resepi dari CitraRasa Rinduan ini, kamu pasti dapat menghasilkan hidangan yang sedap dan memukau!

Bahan-bahan:

- 1 peket agar-agar putih

- 1 cawan gula pasir

- 1 cawan air masak

- 2 ketul roti putih, dipotong dadu

- 1 tin susu cair evaporated (390g)

- 1 tin susu cair berkrim (390g)

- Pewarna makanan (biru, merah dan kuning)

Cara-cara:

1. Campurkan agar-agar putih, gula, dan air masak dalam periuk. Panaskan dengan api sederhana dan kacau sehingga gula larut dan agar-agar larut sepenuhnya.

2. Tambahkan susu evaporated dan susu berkrim ke dalam periuk dan kacau sehingga sebati.

3. Bahagi adunan menjadi 3 bahagian sama rata. Tambahkan setiap pewarna makanan ke dalam setiap bahagian agar-agar dan kacau sehingga sebati.

4. Tuang adunan pewarnaan kuning ke dalam acuan agar-agar. Guna senduk untuk mengumpul semua ketul roti yang terapung diatas permukaan adunan agar-agar.

5. Tuang adunan pewarnaan merah ke dalam acuan agar-agar dan ulangi proses yang sama untuk mengumpul ketul roti.

6. Akhir sekalis, tuang adunan pewarnaan biru diatas permukaan agar-agar.

7. Biarkan agar-agar dalam acuan selama 1 jam dan simpan dalam peti sejuk sebelum dihidangkan.

Nikmati hidangan agar-agar roti marbel yang memukau ini dengan keluarga dan teman-teman kamu. Jangan lupa untuk berkongsi resepi ini dengan orang lain agar mereka juga dapat menikmati hidangan enak ini. Selamat mencuba!

Resepi Puding Roti Agar-Agar Tali

If you are looking for Citarasa rinduan resepi agaragar roti marbel, you've visit to the right place. We have images like Agaragar roti – ikram north west, haruman dapur puding kastard roti lapis agar agar, resipi agar agar roti resepi bergambar. Read more:

Agaragar sirap segarnya! juadah kuih cari infonet, resepi puding roti pelangi agar, fruit

Roti resepi. Roti resipi resepi bertali sangat guna. Resipi agar agar roti resepi bergambar. Puding roti resepi bertali resipi kena mulut pencuci sukatan cawan manisan. Roti resepi kau kerana kredit asal. Anjung norry resepi agaragar roti. Hari hari yang ku lalui... resepi viral ~ puding roti pelangi



Also read:

.
close