Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Roti Jala Sukatan Cawan

Resepi roti jala kari ayam, resepi roti jala recipe, resepi roti jala azie kitchen, resepi roti jala tanpa telur, resepi roti jala, resepi roti canai, resepi roti sosej, resepi roti telur,

Sekiranya anda seorang penggemar makanan Malaysia, pasti anda tidak ingin melepaskan peluang untuk mencuba roti jala yang disajikan dengan rupa dan cita rasa yang cantik dan sedap dari Maklong Kitchen. Mereka telah berjaya mencipta satu versi roti jala yang memukau hati dan mengejutkan selera dengan penampilan dan rasanya. Teruskan membaca untuk mengetahui resepinya.

Bahan-Bahan:

  • 2 cawan tepung gandum
  • 1 cawan air suam
  • 1 cawan susu segar
  • 1 biji telur ayam
  • 1/2 sudu teh garam
  • Pewarna makanan (pilihan)
  • Margarin untuk sapuan

Cara-Cara:

  1. Ambil mangkuk besar, ayakkan tepung gandum dan garam, kemudian masukkan telur dan gaul hingga sebati.
  2. Setelah itu, masukkan sedikit-sedikit air dan susu sambil dikacau perlahan hingga menjadi adunan yang pekat dan gebu.
  3. Bagi mereka yang ingin memberikan warna pada roti jala, mereka boleh menambahkan pewarna makanan pada adunan.
  4. Panaskan periuk pengukus, sapu sedikit margarin pada permukaan dan dalam lubang-lubang roti jala. Jangan terlalu banyak sapu margarin sebab nanti roti jala tidak boleh dikeluarkan dengan mudah.
  5. Isikan adunan ke dalam penyembur mampat, kemudian semburkan ke dalam lubang-lubang roti jala, biarkan selama 1-2 minit atau sehingga bahagian atas adunan masak dan kelihatan lebih kering.
  6. Angkat roti jala dengan menggunakan sudu atau penjepit, dan letakkan pada dulang. Teknik yang sama digunakan untuk semua adunan.
  7. Taras roti jala tadi, kemudian letakkan pada dulang perendam dengan air suam. Ini bertujuan supaya roti jala tidak menjadi kering dan susah untuk dilipat apabila disajikan.
  8. Siap! Roti jala ini boleh disajikan dengan kuah kari atau juga boleh dimakan bersendirian.

Sekiranya anda ingin mencuba resepi yang sedap ini, jangan lupa untuk mendapatkan bahan-bahan yang diperlukan dan mencuba untuk menuangkannya dengan penuh cinta dan kasih sayang. Selain itu, dengan menggunakan teknik penyediannya yang mudah, anda boleh mencuba membuatnya di rumah tanpa sebarang masalah.

Maklong Kitchen telah berjaya mencipta satu resepi yang unik dan tidak dapat disangkal lagi bahawa mereka menyediakan roti jala yang paling sedap dan cantik. Teruskan mencuba dan mengembangkan resepi ini untuk rasa yang lebih baik!

Resepi Roti Jala Sukatan Cawan

If you are looking for Roti jala resepi mudah sukatan cawan youtube malaysian food, food, roti, you've came to the right web. We have pics like Resepi roti jala guna cawan yang cepat dan senang disediakan ~ pengedar, pin on my dapur, resepi roti jala secawan tepung sahaja sesuai untuk hidangan orang. Here it is:

Resepi roti jala resep, penyajian makanan, makanan, √resepi roti jala sukatan cawan

Chooyaya secret garden roti jala sedap dan cantik dari maklong kitchen. Roti jala resepi mudah sukatan cawan youtube malaysian food, food, roti. Resepi roti jala butterscotch breadmaker guna azlina ina pilih. Resepi roti cawan sukatan jala biskut. Recipes roti jala. Jala roti warni resepi cawan sukatan pandan. Pin on my dapur



Also read:

.
close