Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Jemput Pisang Paling Sedap

Resepi jemput pisang paling sedap goreng, resepi jemput pisang palingen, resepi jemput pisang palingenesis, resepi jemput pisang palingenetic ultranationalism, resepi jemput pisang sedap, resepi jemput pisang, resepi jemput bawang, resepi jemput manis, resepi jemput malas,

Ada satu hidangan Malaysia yang sangat popular dan boleh didapati di seluruh negara - Jemput Jemput Pisang! Memang tidak ada satu kali pun saya berada di tempat makan dan tidak menjumpai makanan yang enak dan manis ini. Untuk anda yang ingin mencuba membuat sendiri hidangan ini, saya akan kongsikan cerita dan resepi mengenai Jemput Jemput Pisang yang pasti anda akan sukai.

Bahan-Bahan

Untuk membuat hidangan ini, anda perlu mempersiapkan bahan-bahan berikut:

  • 200g tepung gandum
  • 100g gula
  • 2 biji pisang yang masak
  • Satu sudu teh jintan manis
  • Satu sudu teh serbuk penaik
  • Satu sudu besar minyak masak
  • Air secukupnya

Cara Membuat

Untuk membuat Jemput Jemput Pisang, ikutlah langkah-langkah mudah berikut:

  1. Campurkan semua bahan kering dalam bekas yang sesuai.
  2. Kacau perlahan dan tambahkan air sedikit demi sedikit sehingga adunan menjadi kental.
  3. Potong pisang kecil dan masukkan ke dalam adunan tepung tadi.
  4. Kacau perlahan sehingga kesemua bahagian pisang di lapik dengan adunan tepung.
  5. Letakkan adunan ke dalam kuali yang telah dipanaskan dengan minyak masak.
  6. Lengan dari kedua-dua belah sehingga masak kekuningan.
  7. Tapis dan letakkan di pinggan.
  8. Sedia untuk dinikmati!

Adakah lebih senang daripada itu? Jemput Jemput Pisang ini bukan sahaja sedap, tetapi juga sangat mudah untuk dipersiapkan. Ianya juga makanan yang sangat sesuai untuk dihidangkan pada majlis-majlis dan jamuan makanan. So, jangan lepaskan peluang untuk mencuba hidangan yang enak ini!

Ambilah gambar-gambar untuk berkongsi dengan keluarga dan rakan-rakan anda di media sosial! Anda boleh memuat naik gambar anda sendiri dengan menggunakan hashtag #JemputJemputPisang. Jangan lupa kami kalau anda memilih untuk membuat dan menjamu seluruh keluarga dan rakan-rakan anda!

Resepi Jemput Pisang Paling Sedap

If you are looking for Anis' diary... jemputjemput pisang bersusu, you've visit to the right place. We have pics like Hanya guna 6 bahan, ni resepi cekodok pisang rangup di luar lembut di, how to make jemputjemput pisang singapore food, resepi tepung goreng pisang sedap sebab cuti tanpa buat apa.. Here you go:

Anis' diary... jemputjemput pisang bersusu, how to make jemputjemput pisang singapore food

Resepi udang cucur jemput rangup lembut tepung beras bawang geragau usha jom sedap. Resepi tepung goreng pisang sedap sebab cuti tanpa buat apa.. Jemput pisang resepi lembut singaporelocalfavourites. Resepi jemputjemput pisang gebu dan rangup. Jemput rangup nasi mudahnya sedap. Resepi jemput pisang paling sedap surasmi x. Mudahnya nak buat jemput jemput nasi. rangup dan sedap. keluarga



Also read:

.
close