Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Victoria Sandwich Cake Slice

Resepi victoria sandwich cake slice clip, resepi victoria sandwich cake slice boxes, resepi victoria sandwich cake slice template, resepi victoria sandwich cake slice emoji, resepi victoria sandwich cake slice pictures, resepi victoria sandwich cake azie kitchen, resepi victoria sandwich cake, resepi victoria sandwich, resepi victoria sandwich cake azie kitchen,

Sekiranya anda ingin mencuba kek Victoria Sandwich yang enak dan semestinya tidak akan memenatkan anda dalam membuatnya, anda berada di tempat yang betul. Kek yang dihasilkan dengan resepi yang mudah ini sangat sempurna buat hidangan petang atau sebagai pencuci mulut selepas makan malam.

Bahan-bahan yang diperlukan:

Ratakan 200g mentega, 200g gula kaster, 4 biji telur, 200g tepung, 2 sudu teh baking powder dan 2 sudu besar susu segar.

Cara membuat kek:

Langkah 1: Sebelum memulakan, pastikan mentega anda cukup lembut supaya ia mudah dikacau.

Langkah 2: Pukul mentega, kemudian masukkan gula dan teruskan memukul sehingga ia menjadi lembut.

Langkah 3: Tambahkan satu persatu telur, pukul seketika sebelum menambahkan setiap telur untuk memastikan campuran kek menjadi lembut.

Langkah 4: Zejukkan tepung dan baking powder ke dalam campuran, kemudian kacau sehingga kesemua bahan bercampur rata.

Langkah 5: Tambahkan susu segar untuk menyatukan adunan dengan baik.

Langkah 6: Bahagi adunan kepada dua loyang bulat berukuran sama dan panggang dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 190°C selama 20 hingga 25 minit. Anda boleh menguji kesediaan kek dengan menusuknya dengan lidi kayu. Sekiranya lidi tersebut keluar bersih, maka kek sudah masak.

Cara menyusun kek:

Langkah 1: Biarkan kek sejuk di atas rak kawalan sejuk sebelum disusun agar mendapat hasil yang lebih cantik.

Langkah 2: Letakkan kepingan kek yang pertama pada loyang dan sapukan cream mentega pada kepingan kek ini.

Langkah 3: Letakkan kepingan kek kedua di atas kepingan pertama dan juga sapukan cream mentega ke atasnya. Taburkan gula icing di atas kek.

Anda sekarang sudah punya kek Victoria Sandwich yang enak dan sedap disajikan ketika minum petang atau sebagai pencuci mulut selepas makan malam. Selamat mencoba!

Resepi Victoria Sandwich Cake Slice

If you are looking for Resepi victoria sandwich cake, you've came to the right place. We have pictures like Resepi kek victorian sandwich yang gojes dan viral resepi.my, resepi victoria sandwich cake, victoria sandwich cake masam manis. Read more:

Wattie's homemade victoria sandwich slice with swiss meringue buttercream, sinar kehidupanku**~.. victoria sandwich cake

Wattie's homemade victoria sandwich slice with swiss meringue buttercream. Wattie's homemade victoria sandwich slice with swiss meringue buttercream. Resepi kek victoria sandwich ke joglo. Victoria sandwich cake masam manis. Resepi minit hidangan jumlah memasak penyediaan. Sinar kehidupanku**~.. victoria sandwich cake. Resepi victoria sandwich cake



Also read:

.
close