Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Lasagna Cahaya Cintaku

Resepi lasagna, resepi lasagna roti, resepi lasagna che nom, resepi lasagna guna microwave, resepi lasagna seafood, resepi lasagna sedap, resepi lasagna daging, resepi lasagna air fryer, resepi lasagna azie kitchen,

Jangan ketinggalan untuk mencuba resepi lasagna mudah yang kami kongsikan ini! Dengan menggunakan bahan-bahan yang mudah didapati, anda pasti boleh menciptakan hidangan yang sedap dan memuaskan selera keluarga. Mari kita lihat bagaimana membuat lasagna yang enak dengan langkah yang mudah.

Bahan-bahan yang diperlukan

Secara keseluruhan, terdapat tiga komponen utama dalam resepi lasagna mudah ini: saus bolognese, keju ricotta, dan lasagna kering. Berikut adalah senarai bahan-bahan yang diperlukan:

  • 500g daging cincang
  • 1 tin sos tomato
  • 1 paket keju ricotta (250g)
  • 1 biji telur
  • 1 cawan keju parut
  • 8 helai daun lasagna kering
  • Garam dan lada hitam untuk menambah rasa

Cara-cara membuat saus bolognese

Pertama sekali, masukkan daging cincang dalam satu kuali dan gorengkan hingga keperangan. Kemudian, tuangkan sos tomato ke dalam kuali dan kacau sebati. Tambahkan garam dan lada hitam secukup rasa. Biarkan saus di atas dapur selama lebih kurang 10 minit, dan jangan lupa sentiasa kacau supaya saus tidak melekat pada kuali.

Cara-cara membuat keju ricotta

Untuk membuat keju ricotta, pertama-tama, ambil satu mangkuk kecil dan campurkan keju ricotta dan telur bersama-sama. Gaulkan hingga sebati. Sentiasa pastikan bahawa keju dan telur tercampur sebati.

Cara-cara menyusun lasagna

Seterusnya, ambil saus bolognese dan letakkan satu lapisan di dasar bekas lasagna. Selepas itu, letakkan daun lasagna kering di atas saus bolognese. Kemudian, sapukan lapisan keju ricotta di atas daun lasagna dan ikutkan dengan lapisan keju parut. Ulangi proses ini sehingga syiling berakhir, kemudian taburkan keju parut pada bahagian atas lauk.

Cara-cara memasak lasagna

Sekarang, panaskan oven pada suhu sebanyak 180 darjah Celsius. Setelah itu, masukkan lasagna ke dalam oven dan panggang selama lebih kurang 30 minit. Selepas masa yang ditetapkan, keluarkan lasagna dari dalam oven dan biarkan sejuk selama 15 minit sebelum menghidangkan.

Voila, hidangan yang sedap dan memuaskan telah siap! Resepi lasagna mudah ini pastinya akan memuaskan selera keluarga anda. Jangan lupa kongsikan resepi ini dengan rakan-rakan anda yang juga ingin mencuba resepi yang mudah dan sedap. Selamat mencuba!

Resepi Lasagna Cahaya Cintaku

If you are looking for Resepi kulit lasagna 3 descargar, you've visit to the right page. We have pictures like Resepi lasagna paling sedap / cara buat lasagna paling simple guna roti, resepi lasagna, resepi lasagna ~ pasti cuba pelbagai jenis resepi pasticuba.blogspot.com. Here you go:

Resepi lasagna sedap. resepi popular, resepi lasagna paling sedap / cara buat lasagna paling simple guna roti

Resepi lasagna celah kehidupan lauk pauk melayu kuih muih. Lasagna resepi. Resepi lasagna mudah & ringkas! azyyati liah. Lasagna resepi sedap. Resepi lasagna sedap. resepi popular. Resepi lasagna ~ pasti cuba pelbagai jenis resepi pasticuba.blogspot.com. Resepi lasagna daging kanak sedap ramai terutama selera kurang disukai


Also read:

.
close