Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Puding Ubi Kayu

Resepi pengat ubi kayu, resepi bengkang ubi kayu, makanan dari ubi kayu, resepi ubi kayu rebus, apa itu ubi kayu, tepung dari ubi kayu, resepi puding buih, resepi puding jagung, resepi puding laici, resepi puding cocktail, resepi puding oreo milo,

Jom kita buat talam ubi kayu, resipi terbaik yang perfect untuk hidangan petang atau sebagai snek dalam keadaan lapar. Yang penting, pastikan anda banyak bersabar dan mengikuti langkah-langkah yang betul untuk mencapai hasil yang terbaik!

Bahan-bahan:

- 1 cawan tepung ubi kayu
- 1 cawan gula pasir
- 1 cawan santan kelapa
- 1 cawan air
- Sedikit pewarna makanan hijau
- Sedikit garam

Cara-cara:

Langkah 1: Campurkan tepung ubi kayu, gula pasir dan garam di dalam bekas yang besar.

Langkah 2: Masukkan santan kelapa dan air sedikit demi sedikit dan kacau sehingga semua bahan tercampur rata.

Langkah 3: Tapiskan campuran di atas ke dalam periuk dan masak di atas api sederhana.

Langkah 4: Selepas campuran menjadi pekat, matikan api dan tuangkan sedikit adunan kedalam bekas yang berlainan dan tambahkan sedikit pewarna makanan hijau pada sebahagian daripada adunan.

Langkah 5: Tuangkan dengan perlahan adunan putih dan hijau dalam loyang yang telah di setiap dahulu.

Langkah 6: Kukuskan selama 20 minit atau sehingga talam ubi kayu masak.

Langkah 7: Keluarkan dari loyang dan hidangkan talam ubi kayu yang cantik ini kepada orang yang tersayang!

Apa lagi yang menarik tentang talam ubi kayu ini? Selain mempunyai tekstur yang lembut dan unik, ia juga memiliki rasa yang manis dan pastinya membuatkan seseorang untuk merasakan kebahagiaan. Oleh itu, jangan lepaskan peluang untuk mencubanya!

Talam ubi kayu ini juga boleh disimpan dalam peti sejuk dan dihidangkan pada hari yang mendatang. Sekiranya anda tidak suka warna hijau, anda boleh juga menggantikannya dengan warna lain yang lebih ceria. Misalnya, merah, kuning atau biru.

Sebarlah rasa gembira kepada rakan-rakan anda dengan mencuba resipi talam ubi kayu ini dan jangan lupa untuk kongsi gambar atau video dalam media sosial anda. Selamat mencuba!

Resepi Puding Ubi Kayu

If you are looking for Resepi sedapzaini ubi kayu sira..., you've came to the right web. We have pics like Resepi sedapzaini ubi kayu sira..., food, lifestyle, education, parenting, diy cararesepi, resepi nennie khuzaifah bingka ubi kayu. Here it is:

Resepi pengat ubi kayu mudah dan sedap tcer.my, resepi ubi kayu goreng ringkas rujukan masakan

Ubi pengat resepi kaya tcer bubur sedap. Resepi pengat ubi kayu mudah dan sedap tcer.my. Ubi talam kayu resep kuih muih tradisional resepi tempahan. Ungu ubi puding resep bergizi reseponline anti cimol meledak. Resepi ubi kayu goreng ringkas rujukan masakan. Ubi kayu bingka resepi gula masak khuzaifah nennie gebu bahannya merah tempoyak daun. Hasue i love my life resepi ubi kayu goreng berempah


Also read:

.
close